Czasopisma

Teatr 7-8/2017

Spis treści

  • TEMAT Z OKŁADKI

    •     

      absolwenci
      Na walizkach - z Magdaleną Koleśnik, Heleną Radzikowską, Radomirem Rospondkiem, Leną Schimscheiner, Julianem Świeżewskim, Jędrzejem Wieleckim i Konradem Wosikiem rozmawia Jacek Wakar
      Monika Wąsik Po staremu, a jednak na nowo. XXXV Festiwal Szkot Teatralnych w Łodzi
      Niech żyje kicz i sentymentalizm! - z Mariuszem Grzegorzkiem rozmawia Monika Pilch
      Szukanie przestrzeni dla siebie - z Marcinem Brzozowskim rozmawia Monika Wąsik
      Adam Karol Drozdowski Wydział wysokiego ryzyka


  • LUDZIE

    •     

      Marian Opania
      Czy starość może być atrakcyjna? - z Marianem Opanią rozmawia Michał Smolis
      Florian Zeller
      Kalina Zalewska Ojciec odchodzi
      Jan Duszyński
      Komponowanie muzyki teatralnej to improwizacja - z Janem Duszyńskim rozmawia Michał Zdunik


  • PRZESTRZENIE TEATRU

    •     

      Leśmian i teatr
      Anna Kuligowska-Korzeniewska Leśmiana „teatr stylizowany". Teoria i praktyka
      Dariusz Pachocki Szlachetna patyna, czyli Bolesława Leśmiana myśli o teatrze
      praca aktora nad rolą
      Robert Jarociński Z punktu widzenia kreta. Praca nad rolą w „Hamlecie" Jerzego Grzegorzewskiego [2]
      remiksów ciąg dalszy
      Adam Karol Drozdowski Ucieczka z archiwum
      haitańskie opętania
      Monika Bułaj Haiti, lustro Afryki

  • PO PREMIERZE

    •     

      Dominik Gac Chochołowi nie ulec, WESELE Narodowy Stary Teatr im. Heleny Modrzejewskiej w Krakowie
      Jacek Wakar Na osi czasu, Z BIEGIEM LAT, Z BIEGIEM ONI [GDZIE JEST PEPI] Teatr im. Juliusza Słowackiego w Krakowie
      Henryk Mazurkiewicz Ja, czyli Nikt, PANNA NIKT Wrocławski Teatr Współczesny
      Michał Kasperowicz Śmierć wyzwala, ZBRODNIA I KARA Teatr im. Stefana Jaracza w Olsztynie
      Datryk Kenckl Noce i dne pola i groby, NOCE I DNIE. TOM VI:NIE WIEM. O CZYM JEST JUTRO Teatr im. Wojciecha Bogusławskiego
      Dominika Bremer W przyszłości, TRZYSIOSTRY Scena Pokój w Krakowie
      noty o przedstawieniach

  • PRZEGLĄD

    •     

      teatr i muzeum
      Katarzyna Niedurny Opowieść o Starym Teatrze. Muzeum Interaktywne Centrum Edukacji Teatralnej przy Narodowym Starym Teatrze w Krakowie
      zagranica
      Aneta Pawlak Kunstkamera Barona Samedi, FAUST Volksbuhne am Rosa-Luxemburg-Platz w Berlinie
      Iwona Uberman Bliskość raju i piekła, Die Vernichtung Konzert Theater Bern
      Natalia Staszczak-Prufer Farsa z Gombrowicza, czyli Iwona była mężczyzną, YVONNE, PRINZESSIN VON BURGUND Hessisches Landestheater w Marburgu
      Karolina Matuszewska Wesele u Litwinów, Wesele Oskara Korśunovo teatras w Wilnie

      film
      Henryk Mazurkiewicz Pływajmy po chrześcijańsku!, Uczeń Kiriłła Sieriebriennikowa

      festiwale
      Katarzyna Tokarska-Stangret Głusi, nie głuchoniemi, LII Przegląd Teatrów Małych Form „Kontrapunkt" w Szczecinie
      Magdalena Hasiuk Z teatrem na wolność, IV Ogólnopolski Konkurs Więziennej Twórczości Teatralnej w Poznaniu
      Alicja Muller Spotkanie czy konflikt? XIV Festiwal Kalejdoskop w Białymstoku, V Międzynarodowy Festiwal Tańca Współczesnego KRoki w Krakowie


  • CZYTELNIA

    •     

      sztuka przekładu
      Jean Racine Berenika [fragment]
      Antoni Libera Nowy przekład„Bereniki"
      książki
      Waldemar Rażniak Wizyta w księgarni, albo czym może być aktorstwo
      Monika Rogowska-Stangret Kobiecość: wielopiętrowa powierzchnia
      Agata Łuksza GLAMOUR, KOBIECOŚĆ, WIDOWISKO. AKTORKA JAKO PRZEDMIOT POŻĄDANIA
      Jacek Cieślak Aktor Kafkowski
      SEKSMISJA I INNE MOJE MISJE. OLGIERD ŁUKASZEWICZ W ROZMOWIE Z TOMASZEM MIŁKOWSKIM
      Agata Wittchen-Barełkowska Anatomia Austrii
      Monika Muskała MIĘDZY „PLACEM BOHATERÓW" A „RECHNITZ". AUSTRIACKIE ROZLICZENIA
      Piotr Dobrowolski Ożywić archiwum, Andrew Quick The wooster group. Brulion
      Szymon Kazimierczak Włączyć off, „nietak!t" nr i i 2-3/2016


  • FELIETONY / STAŁE RUBRYKI

    •     

      Jacek Kopciński
      Listy polecone
      Marek Kochan
      Forum