Czasopisma

Teatr 3/2021

Spis treści

  • TEMAT Z OKŁADKI

    •     

      genialne przeniesienie
      8 Jacek Cieślak Internet uratował teatry
      14 Teatr dalekiego zasięgu – z Katarzyną Kalwat i Marcinem Koszałką rozmawia Szymon Kazimierczak
      18 Hybryda – z Karolem Rakowskim rozmawia Katarzyna Tokarska-Stangret
      23 Jolanta Kowalska Teatr twarzy
      27 Wojciech Majcherek Teatr z okienka
      31 Jacek Marczyński Kamery krążą po scenie

  • LUDZIE

    •     

      Barbara Hanicka
      36 Gest scenograficzny – z Barbarą Hanicką rozmawia Maryla Zielińska
      Konkurs Fotografii Teatralnej 2019/2020
      42 Wolę zdjęcia upolowane – z Przemysławem Jendroską rozmawia Agata Tomasiewicz

  • PRZESTRZENIE TEATRU

    •     

      teatr wielkomiejski: Komuna//Warszawa
      50 Dominik Gac My, mieszczanie
      „Dramat bezinteresowny” / Jarosław Jakubowski
      54 Karolina Felberg Czy możliwy jest powrót do jej czystych źródeł?
      56 Jarosław Jakubowski Sztuki teatralne (wybór)
      felieton gościnny
      59 Anna Kuligowska-Korzeniewska Na granicy

  • PO PREMIERZE

    •     

      62 Łukasz Rudziński Poczekalnia
      RZEŹNIA Teatr im. Stanisława Ignacego Witkiewicza w Zakopanem
      64 Jolanta Kowalska Melancholia podróży
      BIEGUNI Teatr Powszechny im. Zygmunta Hübnera w Warszawie
      66 Henryk Mazurkiewicz Atonalizm teatralny
      RAJ ESKIMOSÓW Teatr im. Jerzego Szaniawskiego w Wałbrzychu
      68 Aneta Głowacka Bezradność sztuki
      BIAŁORUŚ OBRAŻONA Teatr Miejski w Gliwicach
      70 noty o przedstawieniach

  • PRZEGLĄD

    •     

      taniec
      74 Alicja Müller Między wirtualnym a materialnym
      Performing Europe 2020
      teatr offowy
      77 Adam Karol Drozdowski Lokalnie, czyli światowo
      „Łaknienia”. Teatralny Aperitif do „Bramatu”, Cyfrowe Spotkania Teatralne „Bramat” w Goleniowie

  • CZYTELNIA

    •     

      80 Jacek Cieślak Depresja i światło
      Marek Kędzierski, Krzysztof Myszkowski PUŁAPKA BECKETTA. ROZMOWY 2006–2019
      82 Kamila Łapicka Teoria na mocnych podstawach
      José-Luis García Barrientos ANATOMÍA DEL DRAMA. UNA TEORIA „FUERTE” DEL TEATRO
      84 Jarosław Cymerman Punkt widzenia, czyli jak pisać historię teatru w jednym mieście
      Artur Duda TEATR W TORUNIU 1904–1944. OPOWIEŚĆ PERFORMATYCZNA

  • FELIETONY / STAŁE RUBRYKI

    •     

      1 Jacek Kopciński
      4 Forum
      6 Grzegorz Kondrasiuk
      34 Dorota Kozińska
      47 Antonina Grzegorzewska
      48 Magdalena Drab
      72 Artur Pałyga
      86 Fokus na…
      88 Rozmaitości