Aktualności

22.11.2019

Tamara Arciuch i Bartłomiej Kasprzykowski promują czytelnictwo. Zobacz nowy spot kampanii społecznej „Mała książka - wielki człowiek"

W ramach akcji „Mała książka – wielki człowiek” w całej Polsce są rozdawane Wyprawki Czytelnicze. Każdy przedszkolak, który przyjdzie z rodzicem do biblioteki biorącej udział w projekcie, otrzyma w prezencie niezwykłą książkę „Pierwsze czytanki dla…” zilustrowaną przez mistrza polskiej ilustracji dla dzieci – Józefa Wilkonia.

Spot reklamowy to kolejny element kampanii mający na celu poinformowanie jak największej liczby dzieci i rodziców o tym niezwykłym przedsięwzięciu.

- Każdy, kto dba o swoje dziecko, powinien czytać mu książki. Bez książek nie jest możliwy prawidłowy rozwój najmłodszych. Czytanie powinno być równie ważne jak oddychanie, jedzenie czy ruch. To wręcz gimnastyka umysłu, a także ćwiczenie wyobraźni. Dobre książki są jak idealnie dobrane składniki odżywcze dla małego dziecka takie superwitaminy, które pozytywnie wpływają na jego intelektualny rozwój – mówi reżyser spotu, Jakub Nurzyński.

- Tamara Arciuch, nasza bohaterka, przy okazji różnych czynności dnia codziennego w sposób przewrotny i z poczuciem humoru opowiada, jak „książkowo” dbać o rozwój dziecka. Podkreśla, jak ważna jest jego więź z rodzicem oraz jak wielkie znaczenie ma czytanie. W roli taty gościnnie wystąpił Bartek Kasprzykowski – dodaje scenarzysta spotu, Cezary Zieliński.

Wybór ambasadorów akcji nie był przypadkowy. Inicjatywa Instytutu Książki jest bliska sercu aktorskiego małżeństwa.

- Zdecydowaliśmy się zostać ambasadorami tej akcji, dlatego że sami czytamy naszemu dziecku i widzimy, jakie są efekty tego czytania wyjaśnia Bartłomiej Kasprzykowski.

Od listopada spot kampanii społecznej „Mała książka – wielki człowiek” można zobaczyć na antenie stacji Polsat i TVN, jak również na fanpage’u kampanii.
W grudniu będzie również emitowany w TVP1, TVP2, a także na platformach internetowych VOD: TVP VOD, Player.pl, RMFON. Dodatkowo spot można usłyszeć na antenie radia RMF FM. Za kreację i produkcję spotu jest odpowiedzialny Orient Film.

Zobacz spot kampanii:

O kampanii

"Mała książka - wielki człowiek" to kampania proczytelnicza prowadzona przez Instytut Książki nieprzerwanie od grudnia 2017 roku. Od tego czasu na oddziałach położniczych szpitali w całej Polsce rozdawane są Wyprawki Czytelnicze wszystkim nowo narodzonym dzieciom, a od 2018 roku specjalne książkowe pakiety trafiają także do dzieci w wieku przedszkolnym za pośrednictwem bibliotek publicznych.
Do tej pory Instytut przekazał Małym Czytelnikom ponad 700 tysięcy książek, a ich rodzice otrzymali broszury informacyjne o roli czytania w życiu dziecka.

Dzięki szeroko zakrojonej kampanii w mediach tradycyjnych i społecznościowych Instytut Książki chce dotrzeć do jak najszerszej grupy osób, które mogą mieć wpływ na wyrobienie u dzieci nawyku czytania – rodziców, opiekunów, wychowawców
i bibliotekarzy. Więcej informacji: www.wielki-czlowiek.pl

Projekt realizowany jest ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego.