Aktualności

12.02.2021
Tagi: Piórko

Siódma edycja konkursu Piórko

11 lutego ruszył nabór tekstów do siódmej edycji konkursu Biedronki Piórko. Debiutanci mogą nadsyłać swoje prace tekstowe do 22 marca.

Przyjmowane są opowiadania dla dzieci w wieku 4-10 lat. Autor tekstów musi być debiutantem. Zwycięzcy w kategoriach „tekst” i „ilustracje” otrzymują po 100 tys. zł nagrody każdy, a stworzona przez nich książka trafia do sprzedaży we wszystkich sklepach sieci.

W komisji konkursowej zasiadają: prezes zarządu Grupy CzasDzieci.pl Agnieszka Karp-Szymańska, dziennikarz i publicysta Jarosław Gugała, autorka książek dla dzieci i młodzieży Renata Piątkowska, autor powieści, opowiadań i wierszy Rafał Witek, dyrektor ds. komunikacji sieci Biedronka Arkadiusz Mierzwa oraz aktor Wiktor Zborowski.

Dotychczas w ramach konkursu ukazało się sześć książek, które trafiły do ok. 320 tys. polskich domów. W samym tylko 2020 roku Biedronka sprzedała ponad 74 tys. książek z serii “Piórko”.

W zeszłorocznej akcji wzięło udział około 4800 osób. W ub. roku w kategorii „tekst” wygrała Agnieszka Syczyło, za opowieść pod tytułem „O Malwinie i tajemnicy dziadka piwnicy”. Zilustrowała ją Magdalena Starowicz.

Biedronka poinformowała również, że co roku sprzedaje średnio ok. 12 mln egzemplarzy książek.

Szczegóły konkursu i regulamin Piórka znajdują się na stronie piorko.biedronka.pl.

[źródło: rynek-ksiazki.pl]