Aktualności

01.09.2018

Rusza kampania społeczna Instytutu Książki o czytaniu dzieciom

Spodziewasz się dziecka? Czeka na ciebie prezent. Po sukcesie zeszłorocznej akcji teraz już 95% szpitali w Polsce uczestniczy w projekcie bookstartowym, w ramach którego rodzice nowo narodzonych dzieci otrzymują  Wyprawki Czytelnicze. Książka Pierwsze wiersze dla… i broszura informacyjna dla opiekunów trafiły na oddziały położnicze w całym kraju. Tym razem jednak nie tylko świeżo upieczeni rodzice będą mogli zdobyć cenny zestaw.

Instytut Książki rozpoczyna nową edycję kampanii społecznej „Mała książka – wielki człowiek”, aby wszystkim rodzicom, opiekunom i dziadkom przypomnieć korzyści z rodzinnego czytania już od chwili narodzin. Akcję wsparli znani z telewizji…  No właśnie, kto? Niech to na razie pozostanie tajemnicą… Do końca roku spoty telewizyjne
i radiowe, publikacje w internecie oraz plakaty na przystankach będą zachęcać do wspólnej lektury.

Druga odsłona kampanii ma charakter szczególny, bo wsparło ją znane z telewizji małżeństwo, które wystąpi w spocie telewizyjnym oraz na konferencji prasowej inaugurującej całą akcję. O tym, kto i dlaczego zostanie twarzą kampanii oraz o wrażeniach z planu filmowego będzie można przeczytać już wkrótce.

Działania w mediach społecznościowych wzmocni udział popularnej blogerki i youtuberki, a prywatnie mamy małego urwisa – Karoliny Baszak. Materiały przygotowane z jej udziałem będzie można śledzić na kanale YouTube, Instagramie i Facebooku kampanii. Najbardziej aktualne informacje będziemy także tweetować na bieżąco.

Jak dowodzą badania, korzyści z czytania już od narodzin jest bardzo wiele – od budowania więzi pomiędzy opiekunem i dzieckiem – po niezbędne wspieranie rozwoju fizycznego i psychicznego maleństwa. Dzieci, którym czytano od najmłodszych lat, nabierają poczucia własnej wartości, rozwijają umiejętność uczenia się i lepiej radzą sobie
z problemami w dorosłym życiu – podkreślają psychologowie. Promocja czytelnictwa należy do głównych celów Instytutu Książki – to właśnie projekty, w których kładzie się nacisk na zaszczepianie w dzieciach miłości do książek, stanowią jeden z filarów działalności Instytutu.

Więcej na temat kampanii można przeczytać tutaj.