Aktualności
Do 12 września został przedłużony termin zgłaszania prac do konkursu Złoty Gryf 2022 ze względu na zmianę terminu Balu Polskiej Izby Druku, który odbędzie się 25 listopada i podczas którego tradycyjnie ogłaszane są wyniki.
Konkurs ma na celu promocję drukarń, które wykonują produkcję poligraficzną na wysokim poziomie jakościowym, możliwość skonfrontowania jakości wyrobów z konkurencyjnymi drukarniami, potwierdzenie wiarygodności wykonywania jakościowo dobrej produkcji, uzyskanie świadectwa dającego większe możliwości pozyskiwania zleceniodawców oraz posiadanie wizytówki firmy na wykonywanie usług poligraficznych dla zagranicznych zleceniodawców.
W obecnej edycji Konkursu wyroby poligraficzne są podzielone na dziewięć kategorii:
- produkt wielobarwny w oprawie prostej
- produkt wielobarwny w oprawie złożonej
- czasopismo wielobarwne
- produkt jedno- lub dwubarwny w oprawie prostej
- produkt jedno- lub dwubarwny w oprawie złożonej
- opakowanie z nadrukiem
- etykieta
- produkt informacyjno-reklamowy
- kalendarz
Zasady konkursu nie zmieniły się w stosunku do poprzednich edycji. W tym roku jednak zgłoszenia wraz z 3 egzemplarzami prac konkursowych należy przesyłać na nowy adres – do Zakładu Technologii Poligraficznych przy ul. Konwiktorskiej 2, pok. 202, 00-217 Warszawa na ręce dr hab. inż. Georgija Petriaszwilego, przewodniczącego jury konkursu.
Prace konkursowe oceniać będzie Komisja Konkursowa złożona z reprezentantów następujących instytucji: Zakład Technologii Poligraficznych PW, Centralny Ośrodek Badawczo-Rozwojowy Przemysłu Poligraficznego, Polską Izbę Książki, Izbę Wydawców Prasy, Sekcję Poligrafów SIMP, Polską Izbę Opakowań oraz Polską Izbę Druku.
Zwycięzcy poszczególnych kategorii otrzymują statuetki Złotego Gryfa, prawo jego używania jako znaku graficznego na blankietach firmowych oraz przywilej zamieszczania na swoich wyrobach tekstu: „Drukarnia jest laureatem konkursu o nagrodę Złotego Gryfa 2022”.
źródło: Rynek-Ksiazki.pl