Aktualności

fot. Bogdan Kuc
11.06.2015

Klasyka: Reaktywacja

Tego lata chcemy zachęcić do promowania wydanych ostatnio w Polsce pozycji literatury światowej, dzieł wybitnych i klasycznych – nawet jeśli szerzej dotąd nieznanych polskiemu czytelnikowi. Te książki, pierwotnie publikowane od końca XIX wieku do lat 80. wieku ubiegłego, czytane po latach okazują się świeże i zaskakująco aktualne.

Lista dziesięciu proponowanych tytułów wydanych w ostatnim roku zostanie stworzona przez zespół księgarzy i krytyków w składzie:

  • „Gazeta Wyborcza" (Łukasz Grzymisławski, Juliusz Kurkiewicz)
  • Program 3 PR (Jerzy Sosnowski)
  • Instytut Książki (Izabella Kaluta, Szymon Kloska)
  • Czuły Barbarzyńca (Tomasz Brzozowski)
  • Księgarnia Tajne Komplety (Karol Pęcherz)
  • Księgarnia Firmin (Viola Wojda)

Zapraszamy księgarzy do wzięcia udziału w kampanii Klasyka: Reaktywacja i promowania wybranych tytułów klasyki światowej literatury przy wsparciu Instytutu Książki i partnerów medialnych.  

Kampania Księgarniana odbędzie się w księgarniach w całym kraju, a także podczas dużych imprez kulturalnych.

Klasyka: Reaktywacja ma podkreślić, że księgarnie są miejscem najbardziej sprzyjającym odkryciom literackim, a to za sprawą księgarzy, których wybory, wiedza i doświadczenie sprawiają, że miejsce ich pracy jest czymś więcej niż sklepem.

Przyłączenie się do kampanii jest proste. Po pierwsze, należy do nas napisać (na adres biuro@instytutksiazki.pl). Po otrzymaniu informacji o przyjęciu zgłoszenia księgarnia staje się uczestnikiem kampanii, co oznacza że przez 10 tygodni trwania akcji (od 1 lipca 2015 do 13 września):

  • posiada w swojej ofercie i eksponuje wszystkie książki z listy
  • otrzymuje druki towarzyszące kampanii
  • otrzymuje wsparcie finansowe na pokrycie części kosztów

Lista tytułów ogłoszona zostanie wkrótce na stronach Instytutu Książki. Do zgłoszonych księgarni dostarczymy druki reklamujące wybrane tytuły. Ekspozycja wybranych książek ma się rozpocząć 1 lipca. Czekamy też na Państwa pomysły innych działań promocyjnych. Świadomi tego, że odpowiednia ekspozycja czy inne podejmowane działania mogą wiązać się z dodatkowymi kosztami, pozyskaliśmy środki, które pozwolą nam w tych kosztach partycypować – o ich przyznaniu decydować będzie kolejność zgłoszeń.

Zainteresowane księgarnie prosimy o nadsyłanie zgłoszeń na adres biuro@instytutksiazki.pl

Partnerem akcji jest „Gazeta Wyborcza".

Kampania Księgarniana jest częścią międzynarodowego Programu Schwob, zainicjowanego przez Niderlandzki Fundusz Literatury.