Ruch Muzyczny 10/2016

#

Kilar według Wajdy
Śmierć operetki?
Janusz Wawroński


SPIS TREŚCI:

wiersz
Koszmar –  Jarosław Mikołajewski

wspomnienie
Kilar według Wajdy – Andrzej Wajda

punkt
Operetka – zanikanie gatunku – Małgorzata Komorowska
Deser, a nie danie główne. Rozmowa z Pawłem Gabarą – Jacek Marczyński
Operetkowe dylematy – Piotr Deptuch

kontra
Po nitce do skrzypiec – Agata Mierzejewska
Drewno leży na półkach. Rozmowa z Antonim, Marcinem i Krzysztofem Krupami – Stefan Drajewski

rozmowa
Radość z grania. Rozmowa z Januszem Wawrowskim – Tomasz Cyz

przetworzenia
festiwale
Wratislavia Cantans we Wrocławiu  – Krzysztof Stefański
Sacrum non Profanum w Trzęsaczu i Szczecinie  – Józef Kański
Solidarity of Arts w Gdańsku  – Marta Januszkiewicz
Chopin i Jego Europa w Warszawie  – Michał Klubiński, Anna S. Dębowska, Marta Januszkiewicz
Festiwal Muzyki Kameralnej i Organowej w Wygiełzowie  – Anna Woźniakowska
Krzyżowa Music w Krzyżowej, Świdnicy i Wrocławiu  – Agata Adamczyk
Muzyka w Starym Krakowie  – Anna Woźniakowska
Mozartiana w Gdańsku  – Aleksandra Andrearczyk
Konkurs im. Zbigniewa Seiferta w Lusławicach i Krakowie –  Marta Januszkiewic
Festiwal Goldbergowski w Gdańsku  – Alina Mądry
Chopiniana w Płocku  – Andrzej Dorobek
Muzyka na Szczytach w Zakopanem  – Monika Partyk
Musikfest Berlin  – Monika Żyła

przetworzenia
koncerty
Warszawa – Józef Kański, Marta Januszkiewicz, Michał Klubiński, Agnieszka Lewandowska-Kąkol, Olgierd Pisarenko
Kraków – Dominika Micał, Anna Woźniakowska, Monika Partyk
Poznań – Ewa Chorościan
Gdańsk – Aleksandra Andrearczyk
Katowice – Agnieszka Nowok
Szczecin – Bogusław Rottermund
Wrocław – Agnieszka Misiak
Łódź – Witold Paprocki

teatr muzyczny
Pasażerka w Jekaterynburgu –Jacek Marczyński
Tristan i Izolda w Nowym Jorku –Aleksander Laskowski
Semiramida w Warszawie – Jacek Hawryluk
Festiwal Oper Barokowych w Warszawie – Jacek Marczyński
Eliogabalo w Paryżu – Leszek Bernat
Opowieści lasku wiedeńskiego w Berlinie – Olgierd Pisarenko

książki
Małgorzata Gamrat, Muzyka fortepianowa Franza Liszta z lat 1835–1855 w kontekście idei «correspondance d’arts» – Magdalena Oliferko
The String Quartet: from the Private to the Public Sphere – Karolina Kolinek-Siechowicz
Muzyka popularna. Nasłuchy i namysły – Grzegorz Piotrowski – fragm. książki

płyty
Szymański, Camerata, Sarbak – Tomasz Cyz
Wajnberg Linusa Rotha – Karolina Kolinek-Siechowicz
Jerzy Fryderyk Händel, Arminio – Jacek Hawryluk
Agata Szymczewska – Marcin Majchrowski
Zbigniew Namysłowski Quintet, Polish Jazz – YES! – Przemek Psikuta

wariacje
Kanon XX/XXI: Gilels  – Dariusz Marciniszyn
Wątpię, więc jestem. Jan Stęszewski (1929-2016) – Maciej Jabłoński
Wokół znajomych Chopina – kilka szczegółów biograficznych – Piotr Mysłakowski
Konteksty esencji, czyli między muzyką i filozofią – Anna Chęćka
Polona [19] – Sonia Wronkowska
kekszoz dexelan
– wybór i opracowanie Agata Mierzejewska
opowieść graficzna – Mariusz Wolański

felietony
Szlachetna rozrywka – Adam Suprynowicz
Felieton gościnny – Józef Kański
Racje i aberracje – Krzysztof Lipka
Nieważne – Barbara Kinga Majewska

Niewa
Powrót