Kierunek - Wizerunek, (Nie)konferencja w Gdyni i Gdańsku

06.10.2016
#
  • fot. za zgodą Miejskiej Biblioteki w Gdynii i Miejskiej Biblioteki w Gdańsku

Zapraszamy pracowników bibliotek na (Nie)konferencję "Kierunek – Wizerunek!"


Znajomość zasad marketingu i strategii zarządzania jest kluczowym elementem sukcesu marki. Czyli - design, treść i forma przekazu a pozyskanie młodych czytelników.

Chociaż wydawać się może, że ciężko w przypadku bibliotek używać tego typu sformułowania, to jednak czym innym jest tworzenie oferty biblioteki, promowanie i dbanie o jej wizerunek, jak nie właśnie budowaniem marki?

Obecnie funkcjonowanie biblioteki niewiele różni się od funkcjonowania korporacji – co prawda nie rozliczają nas akcjonariusze, jednak musimy jako instytucje wykazywać się różnego rodzaju osiągnięciami, nie tylko przed naszymi organizatorami, ale również przed „opinią społeczną”, poprzez działania w środowisku lokalnym i poprzez media.

O ile dyrektorzy naszych placówek są intensywnie szkoleni w tym zakresie, o tyle my – pracownicy – często nie posiadamy takiej wiedzy, co niestety przekłada się na jakość wykonywanej przez nas pracy, a co za tym idzie niekorzystnie wpływa na to, w jaki sposób instytucja jest odbierana. Nawet kreatywny i zaangażowany pracownik nie rozwinie w pełni skrzydeł, jeżeli brak mu będzie odpowiednich narzędzi.

(Nie)konferencja Kierunek – Wizerunek organizowana jest właśnie dla tych wszystkich, którzy chcieliby intensywniej uczestniczyć w kreowaniu wizerunku biblioteki, w której pracują.

Tym razem bohaterem dwudniowego spotkania będzie MŁODY CZYTELNIK (w wieku około 13-21 lat). Zastanowimy się jakie treści do niego trafiają i jakie z jego punktu widzenia są atrakcyjne.

Pierwszego dnia na warsztatach w Pomorskim Parku Naukowo-Technologicznym zgłębiać będziemy tajniki Service Design, czyli skupimy się na potrzebach i oczekiwaniach młodszych czytelników.

W dniu drugim dowiemy się, czym jest content marketing i jak poprawnie, poprzez interakcję oraz zaangażowanie obydwu stron, budować długotrwałe relacje z odbiorcami.

Do udziału w (nie)konferencji zapraszamy bibliotekarzy i pracowników bibliotek publicznych oraz bibliotek innych typów z całej Polski.

Data i miejsce: 14-15 listopada 2016 w Pomorskim Parku Naukowo-Technologicznym w Gdyni (dzień pierwszy) i w Gdańsku (dzień drugi).

Koszt zapisu: 50 zł.

Uczestnikom niekonferencji zapewniamy wyżywienie (pierwszego i drugiego dnia lunch), przerwy kawowe oraz materiały dydaktyczne. W programie wieczór integracyjny.

Przejazd oraz nocleg we własnym zakresie.


Zapisów można dokonywać na platformie evenea, tutaj.

Kontakt do organizatora:

sekretariat@bibliotekagdynia.pl
tel. 58 622-73-55
Organizatorem wydarzenia są miejskie biblioteki w Gdyni i Gdańsku



Program (Nie)konferencji Kierunek - Wizerunek

Dzień pierwszy
14 listopada, Gdynia


W tajniki Service Design wprowadzi nas Logisfera Nova w składzie: Agnieszka Schroeder, Agnieszka Mróz, Andrzej Woynarowski.


Projektowanie usług to proces, w centrum którego postawiony jest użytkownik i jego oczekiwania. Składa się na niego kilka etapów, w trakcie których odkrywamy i analizujemy kontekst usługi, poznajemy jej odbiorców, definiujemy problem, szukamy rozwiązań, aby następnie je zaprototypować i przetestować. Metody pracy service designu wykorzystywane są zarówno przez duże przedsiębiorstwa, jak i początkujące firmy, a także przez instytucje publiczne czy organizacje pozarządowe.


Podczas (nie)konferencji wybrane elementy wielotygodniowego procesu zamkniemy w kilkugodzinnym intensywnym warsztacie. Będzie on okazją do zrozumienia istoty projektowania i tego, jaką wartość daje service design. Nasze spotkanie wypełnimy odrobiną teorii i masą praktyki. Wspólnie zastanowimy się, jakie usługi powinny być świadczone w bibliotece dedykowanej młodym ludziom. Poznamy realne potrzeby młodzieży, zdiagnozujemy problemy, przygotujemy wychodzące poza schematy rozwiązania i przygotujemy proste prototypy.


Dzień drugi
15 listopada Gdańsk

Dlaczego Watson byłby lepszym marketingowcem od Sherlocka, czyli o tym jak mówić, żeby inni chcieli słuchać.
Jak budować zaufanie i skutecznie walczyć o uwagę odbiorców? O czym pamiętać planując komunikację? Jakich błędów unikać?
- opowie Jacek Kłosiński

Fejs, Snap i Insta? Odczarujmy te dziwne hasła, czyli jak komunikować się z młodzieżą.

Zastanawiasz się jak skłonić młodych czytelników do odwiedzin w bibliotece? Jak w czasach twarzy wpatrzonych w ekrany telefonów, zachęcić młodzież do czytania? Masz na to pewien pomysł, ale nie za bardzo wiesz, jak dotrzeć do swojej grupy docelowej? Pomogą Ci w tym Snapchat, Instagram i Twitter. Przyjdź na warsztat, a dowiesz się jak!


Martyna Wójcik (socialbrand.eu) – podczas kilkuletniej pracy w agencjach reklamowych zajmowała się kompleksową obsługą marek, od tworzenia koncepcji po ich wdrożenie. Od niedawna stara się „makes brands sociable”. W portfolio marek z którymi współpracowała znajdują się m.in. Grupa Lotos, iDream Apple Premium Reseller, Eva Minge Milano, Esotiq, Bayer i wiele innych. Jej „konikiem” są social media i tworzenie strategii.


Stereotyp a rzeczywistość – rola wizerunku i spójnej strategii promocji w procesie budowania relacji z czytelnikiem.


Jak nawiązać dialog z młodym pokoleniem, by nie bało się korzystać z bibliotek? Co zrobić, by stereotyp o bibliotekarce – starej pannie w nudnej spódnicy za kolano – odszedł w zapomnienie? Jak odnaleźć się w świecie młodego pokolenia? Poznaj swoich czytelników, zastanów się kim dla nich chcesz być, jakie są ich potrzeby i stwórz krok po kroku plan promocji swojej placówki.


Magdalena Wymazała – z zamiłowania PR’owiec, z wykształcenia bibliotekarka. Absolwentka Informacji Naukowej i Bibliotekoznawstwa na Uniwersytecie Jagiellońskim. W swej pracy magisterskiej przeanalizowała wpływ działań public relations na zmianę stereotypowego postrzegania bibliotek i bibliotekarzy. Z PR’em związana nieprzerwanie od 2007 roku. Doświadczenie zdobywała pracując zarówno w dużych agencjach PR, jak i bezpośrednio po stronie klienta, realizując kampanie dla rodzimych i międzynarodowych brandów. Prywatnie „matka” 3 kotów i książkoholiczka.