Zagranica

05.03.2025
Non stop – literatura polska za granicą
Zapraszamy do kontaktu pisarzy, pisarki, poetki, poetów, ilustratorów, ilustratorki, tłumaczy, tłumaczki oraz instytucje zainteresowane zorganizowaniem wydarzeń z ich udziałem za granicami Polski, a także wydawców, wydawczynie, agentów i agentki.
Szczegółowe zasady można znaleźć poniżej.
Wyjazdy twórców literatury (pisarzy, pisarek, poetów, poetek, ilustratorów, ilustratorek, tłumaczy i tłumaczek)
- Celem jest promocja twórczości literackiej i artystycznej polskich autorów oraz przekładów ich dzieł.
- Zainteresowanych zapraszamy do nadsyłania zgłoszeń drogą mailową: targi@instytutksiazki.pl. Prosimy o zamieszczenie nazwy „Non stop – literatura polska za granicą” w nagłówku maila.
- W wiadomości należy zawrzeć następujące informacje: jakiego twórcy/twórczyni dotyczy zgłoszenie – kto miałby brać udział w wyjeździe; nazwa i data wydarzenia; najważniejsze informacje o inicjatywie (np. o organizatorze, planowanych innych uczestnikach); wnioskowana kwota (na podstawie oszacowanych kosztów, np. podróży).
- Jeśli wniosek składa sam autor, należy dołączyć również zaproszenie od organizatora wydarzenia.
- Wnioski można składać przez cały rok, na bieżąco, nie później jednak niż dwa miesiące przed datą wyjazdu.
- Zgłoszenia rozpatrywane są na bieżąco. Przeciętny czas udzielenia informacji zwrotnej wynosi ok. 2 tygodnie.
- W przypadku decyzji pozytywnej, formalności i tryb udzielania wsparcia ustalane są indywidualnie w porozumieniu z wnioskodawcą.
Wyjazdy wydawców i agentów
- Celem jest wsparcie zabiegów wnioskodawcy o sprzedaż praw do książek reprezentowanych polskich autorów.
- Wypełniony formularz (do pobrania niżej), zawierający opis planowanego przedsięwzięcia, należy przesłać na adres targi@instytutksiazki.pl. Prosimy o zamieszczenie nazwy „Non stop – literatura polska za granicą” w nagłówku maila.
- Wnioski można składać przez cały rok, na bieżąco, nie później jednak niż dwa miesiące przed datą rozpoczęcia wydarzenia.
- Podczas ich rozpatrywania pod uwagę będą brane: charakter wydarzenia i jego zasięg, potencjał planowanych działań i ich znaczenie dla popularyzacji polskiej literatury za granicą, wpisywanie się działań w aktualną strategię działań Instytutu Książki, bieżące możliwości finansowe i organizacyjne Instytutu.
- W przypadku pozytywnego rozpatrzenia wniosku, formuła i tryb udzielenia dofinansowania zostaną omówione indywidualnie. Przeciętny czas udzielenia informacji zwrotnej wynosi ok. 3 tygodnie.
- Dofinansowanie wypłacane będzie po odbyciu podróży, na podstawie raportu z działań zrealizowanych podczas wyjazdu.
- W roku 2025 przyjmuje się, że jeden wydawca/agent może otrzymać dofinansowanie na jeden wyjazd w roku.