Aktualności
Dwudziestego pierwszego maja startuje pierwsza edycja wirtualnych targów książki – BookTarg. W programie targów znalazły się spotkania z autorami, konferencja branżowa i webinaria z ekspertami na tematy związane z prowadzeniem działalności w czasach kryzysu. Dla wydawców to przede wszystkim okazja do sprzedaży i promocji swoich tytułów na największych platformach handlowych.
Organizatorami BookTarg są Allegro, Legimi i Lubimyczytać.pl.
„Z powodu pandemii koronawirusa najbliższe imprezy targowe i festiwale zostały odwołane – w tym największe wydarzenie, Warszawskie Targi Książki. W tej sytuacji bezpieczną alternatywą dla tych eventów stały się wydarzenia online, które pozwalają podtrzymać zainteresowanie książkami i stanowią dodatkowe miejsce sprzedaży. Allegro, Legimi i lubimyczytać.pl, pod patronatem Polskiej Izby Książki i WTK, postanowiły połączyć swoje siły i przygotowały pierwszą odsłonę wirtualnych targów książki BookTarg. W ten sposób wszyscy solidarnie chcą wykorzystać swoją wiedzę, doświadczenie i nowoczesne narzędzia do działania na rzecz branży wydawniczej” – czytamy w komunikacie organizatorów.
Podobnie jak w przypadku tradycyjnych targów, wydarzenie będzie się składać z kilku elementów:
- wirtualne stoiska, czyli prezentacja i sprzedaż książek na największej platformie handlowej Allegro z darmową wysyłką SMART!`
- spotkania autorskie live na fanpage wydarzenia oraz organizatorów Legimi i czytelników lubimyczytać.pl, a także na na stronie www.booktarg.pl
- #BOOKTARG Konferencja, czyli duża dawka wiedzy merytorycznej w formie webinariów na tematy związane z prowadzeniem działalności w dobie pandemii i ze zmianami jakie czeka rynek książki w najbliższym czasie.
Pełna agenda już niedługo pojawi się na stronie www.booktarg.pl Wszystkie wydarzenia mają formułę otwartą i każdy będzie mógł wziąć w nich udział siedząc w domowym zaciszu. Dodatkowo, na stronie wydarzenia znajdzie się zapis video, dzięki czemu w dowolnej chwili można będzie obejrzeć np. rozmowę z ulubionym autorem.
Wydarzeniu towarzyszyć będzie kampania promocyjna na platformach organizatorów i w social media. Dzięki połączeniu sił i możliwości zasięgi marketingowe samego mailingu to 1,2 mln a Facebooka 2,5 mln.
Udział w BookTarg jest bezpłatny, a lista wydawców jest jeszcze otwarta. Zgłoszenia przyjmowane są m.in. pod adresem booktarg@allegro.pl. To pierwsze tego typu targi książki online, warto wziąć w nich udział i wspólnie tworzyć nowy kanał komunikacji z czytelnikiem.
[źródło: rynek-ksiazki.pl]