Aktualności
16 września obowiązki dyrektorki generalnej biura Polskiej Izby Książki przejęła Małgorzata Kanownik. Zastąpiła na tym stanowisku Ewelinę Szyszkowską.
– Miejsce Eweliny Szyszkowskiej zajmuje Małgorzata Kanownik, która współtworzy rynek książki od wielu lat. Kierowała m.in. działem promocji w Instytucie Książki, tworzyła program wydarzeń towarzyszących Międzynarodowych Targów Książki w Warszawie, a ostatnio tworzyła impresariat w Grupie Wydawniczej Foksal. Niezwykle cieszę się na współpracę z Małgorzatą, jestem pewna, że wniesie do Polskiej Izby Książki wiele nowych i świeżych pomysłów – powiedziała prezeska PIK Magdalena Hajduk-Dębowska, cytowana w przesłanej informacji.
Małgorzata Kanownik to menadżerka kultury z wieloletnim doświadczeniem, współautorka i koordynatorka ogólnopolskich projektów promujących czytelnictwo i książkę. Zawodowo związana była zarówno z instytucjami kultury, jak i organizacjami i firmami zajmującymi się branżą czytelniczą. Na co dzień współpracuje z autorami, wydawcami, stowarzyszeniami branżowymi i bibliotekami.
Rozpoczęła karierę zawodową w Biurze Marketingu w centrali TUiR Warta, gdzie odpowiadała za sponsoring kultury. Pracując w dzienniku „Rzeczpospolita” koordynowała projekty specjalne i kierowała sekcją komunikacji marketingowej. Była rzeczniczką prasową i kierowniczką działu promocji Zamku Królewskiego w Warszawie. Od 2011 do 2016 byłą rzeczniczką Instytutu Książki, odpowiadała także za promocję wieloletniego Programu Rządowego Biblioteka+. Infrastruktura bibliotek, Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa i organizację Rankingu Bibliotek. Od 2016 do 2021 w Murator EXPO tworzyła strategię programową (w tym program branżowy) oraz była odpowiedzialna za PR targów książki. Od 2021 do 2023 w Fundacji Historia i Kultura kształtowała działania programowe i PR wydarzeń targowych (Targi Książki w Warszawie, Międzynarodowe Targi Książki w Warszawie, Targi Książki w Katowicach, Plener Literacki w Gdyni). Od 2023 do 2024 roku w Grupie Wydawniczej Foksal zajmowała się stworzeniem impresariatu, reprezentując finalnie ponad sześćdziesiątkę autorek i autorów tego wydawnictwa.
– Chciałabym, żeby Polska Izba Książki była platformą wymiany doświadczeń i wypracowywania wspólnych stanowisk, źródłem wiedzy o zmieniających się warunkach prawnych i ekonomicznych, by wspierała edukację i rozwój kadr – powiedziała Kanownik. – Zależy mi, by PIK był partnerem, któremu się ufa, który czerpie z doświadczeń europejskich i jest poważanym reprezentantem środowiska w dialogu z instytucjami i administracją publiczną. A najważniejsze, by Izba była miejscem, z którego jej Członkowie, poprzez wspólne działania, mają realny wpływ na sytuację rynku książki i wspieranie rozwoju czytelnictwa.
Źródło: Polska Izba Książki