Aktualności

14.06.2023

Czytelniczy eksperyment społeczny Instytutu Książki. Odcinek 6: „Nowe szaty cesarza”

Na kanale Instytutu Książki na YouTube opublikowaliśmy szósty odcinek cyklu filmowego pod hasłem „Czytelniczy eksperyment społeczny”, który powstał w ramach kampanii „Mała książka – wielki człowiek”.

Czytanie książek rozwija wyobraźnię, poszerza wiedzę, kształtuje osobowość. Ale czy może też łączyć ludzi i pomagać w budowaniu międzyludzkich relacji? Czy książka może stanowić pomost pomiędzy dorosłymi a dziećmi? Chcemy przekonać się̨ o tym na własne oczy.

Do naszego eksperymentu zaprosiliśmy 16 wyjątkowych uczestników o zupełnie odmiennych zainteresowaniach, w różnym wieku i z różnym podejściem do czytania – słowem: osoby, których pozornie nic nie łączy.    

Uczestników zestawiono w pary, w których mieli przeczytać tę samą książkę (o czym wzajemnie nie wiedzieli). Żadnej z osób nie uprzedzono wcześniej jaki dokładnie jest cel nagrań. W szóstym odcinku udział wzięli ośmioletni Antoni, który interesuje się piłką nożną i sportami walki, a także Róża – stylistka i kostiumografka.

Jak wypadł eksperyment? Zapraszamy do obejrzenia poniżej! Kolejne odcinki cyklu będą publikowane w kilka najbliższych śród na kanale YouTube Instytutu Książki i profilu kampanii „Mała książka – wielki człowiek” na Facebooku.


***

Kampania społeczna „Mała książka – wielki człowiek” przypomina o korzyściach wynikających ze wspólnego, rodzinnego czytania od pierwszych miesięcy życia dziecka. Od 2017 roku przekazaliśmy dzieciom i ich rodzicom już ponad 4 miliony książek. Projekt obejmuje trzy etapy – dzieci do trzeciego roku życia, przedszkolaki (w wieku 4-6 lat) oraz pierwszoklasistów (w wieku 7-9 lat). Specjalnie przygotowane Wyprawki Czytelnicze trafiają do szpitali położniczych, bibliotek publicznych z oddziałami dziecięcymi oraz szkół podstawowych w całej Polsce.

Kampania „Mała książka – wielki człowiek” jest finansowana ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego.