Teatr 10/2017

#

W NUMERZE 10/2017

 

NAGRODY „TEATRU”

 

LUDZIE

Ewa Kaim

Nie mam zamiaru zapisać się w historii teatru – z Ewą Kaim rozmawia Kamila Łapicka

Wawrzyniec Kostrzewski

Tęsknię za metaforą – z Wawrzyńcem Kostrzewskim rozmawia Kalina Zalewska

Szymon Spichalski Cudotwórcy są zmęczeni

Ryszarda Hanin

Trudny życiorys – z Magdaleną Raszewską, Januszem Majcherkiem i Mateuszem Wernerem rozmawia Barbara Osterloff

 

PRZESTRZENIE TEATRU

Rok Awangardy

Karolina Czerska Awangardy teatralne

wystawa Enrico Prampolini. Futuryzm, scenotechnika i teatr polskiej awangardy

Bartłomiej Kalinowski Związki Teatru Cinema z awangardą

Karolina Leszczyńska Chorea. Więcej niż teatr

Magdalena Jarnotowska Obraz ojca w czterech ramach. Literacka twórczość Adama Tarna

 

PO PREMIERZE

Jacek Wakar Z drugiego planu

URODZINY CZYLI CEREMONIE ŻAŁOBNE… i MARY PAGE MARLOWE Teatr Wybrzeże w Gdańsku

Maja Margasińska Bez przebaczenia

OPOWIEŚĆ ZIMOWA Teatr Narodowy w Warszawie

Jarosław Cymerman Lublin post-apo

POGROM W PRZYSZŁY WTOREK Scena Prapremier InVitro w Lublinie

noty o przedstawieniach

 

PRZEGLĄD

Malta Festival Poznań 2017

Stanisław Godlewski Kto z kim się liczy

XXI Festiwal Szekspirowski

Jacek Cieślak Każda zmiana równie zła

Jan Karow Tryumf Cezara

IX Międzynarodowy Festiwal Szkół Teatralnych ITSelF

Jan Bończa-Szabłowski Siła i magia prostoty

zagranica

Iwona Uberman Koniec. Koniec! Koniec?

SŁABE SERCE Volksbühne am Rosa-Luxemburg-Platz w Berlinie

 

CZYTELNIA

Joanna Biernacka-Płoska „Wiem o sobie tyle…”

Magdalena Raszewska RYSZARDA HANIN. HISTORIA NIEOCZYWISTA

Tomasz Bocheński Rozmowy istotne w czasach „nowej tradycji”

Wiesław Juszczak, Dariusz Czaja RUINY CZASU. ROZMOWY O TWÓRCZOŚCI

Dominik Gac Nienasycenie

WITKACY 2014: CO JESZCZE JEST DO ODKRYCIA?

czytanie dramatu

Agnieszka Górnicka Apologia czułości

Malina Prześluga CZUŁOŚĆ

 

FELIETONY / STAŁE RUBRYKI

Jacek Kopciński

Forum

Listy polecone

Włodzimierz Szturc

Marek Kochan

Artur Pałyga

Natalia Worożbyt

Rozmaitości

Powrót