Teatr 10/2016

#

Europa + Ameryka / Argentyna, Brazylia
Karuzela dyrektorów
Jubileusz "Teatru"


NAGRODY „TEATRU”

TEMAT Z OKŁADKI
70. lat „Teatru”

Szymon Kazimierczak Szafa z „Teatrami”

LUDZIE
Yanka Rudzka

Anna Królica Yanka Rudzka – narodziny mitu
Powtórzyć gest Yanki Rudzkiej
– z Joanną Leśnierowską rozmawia Anna Królica
Matías Umpierrez

Volver – to już nieaktualne
– z Matíasem Umpierrezem rozmawia Jacek Kopciński

PRZESTRZENIE TEATRU
kadencje i konkursy

Paweł Płoski Teatr jak wodociągi
teatr w Buenos Aires

Jacek Kopciński Teatr za wąskimi drzwiami
czytanie teatru

Joanna Puzyna-Chojka Inwazja dybuków
rzemiosło teatralne

Zofia Smolarska W szklanej kuli. Teatr publiczny oczami rzemieślników teatralnych

PO PREMIERZE
Kalina Zalewska Dziady po Sikorskim
HOLZWEGE
TR Warszawa
Agnieszka Górnicka Pęknięta rzeczywistość?
ROBERT ROBUR
TR Warszawa
Wiesław Kowalski W matni mrocznego miasta
BUCHAREST CALLING
Teatr Współczesny w Warszawie
Ewa Uniejewska Widz jak kamień cierpliwy
NOS
Och-Teatr w Warszawie
Patryk Kencki Rozprawa o dzikich
DERBY. BIAŁOCZERWONI
Teatr Chorea w Łodzi
Iga Kruk-Żurawska Nie taka straszna piątka
STRASZNA PIĄTKA
Białostocki Teatr Lalek

PRZEGLĄD
festiwale

Jarosław Zalesiński Dwa „Hamlety”
XX Festiwal Szekspirowski w Gdańsku
Mirosław Kocur Wykluczeni i wkluczeni
XII Brave Festival we Wrocławiu
Halina Waszkiel Siła różnorodności
XXVII Międzynarodowy Festiwal Sztuki Lalkarskiej w Bielsku-Białej

festiwale za granicą
Iwona Uberman Nie z tego świata
LIII Berliner Theatertreffen
Katarzyna Flader-Rzeszowska Teatr w czasach (post)politycznych
LXX Międzynarodowy Festiwal Teatralny w Awinionie

CZYTELNIA
Agnieszka Koecher-Hensel Rzemiosło teatru
RZEMIOSŁO TEATRU. ETOS – PROFESJE – MATERIA

Mirosław Kocur „Kabuki” na wsi
Iga Rutkowska BOSKA OBECNOŚĆ. O WZGLĘDNOŚCI TEKSTU I RYTUAŁU W TEATRZE „KABUKI”
Anna Galas „Nowi” w Argentynie
NOWI. NAJNOWSZA DRAMATURGIA ARGENTYŃSKA

FELIETONY / STAŁE RUBRYKI
Jacek Kopciński
Marek Kochan
Natalia Worożbyt
Krzysztof Rutkowski
Forum
Rozmaitości

Powrót