Ruch Muzyczny 6/2016

#

Muzyka i moda
Mycielski do matki
Andrzej Filończyk


wiersz
Spleen Zuzanna Ginczanka

punkt
Muzyka i moda Joanna Bojańczy
Dyskretny urok Fryderyka Chopina. Rozmowa z Maciejem Janickim Agata Mierzejewska

kontra
Listy Zygmunta Mycielskiego do Marii Mycielskiej Andrzej Szypuła

rozmowa
Nie trawię Mozarta. Rozmowa z Andrzejem Filończykiem Tomasz Cyz

przetworzenia
festiwale
Kody w Lublinie Monika Żyła
Warszawskie Spotkania Muzyczne Jan Lech
Festiwal Muzyki Odnalezionej w Tarnowie Józef Kański
Festiwal Organowy im. B. Szabelskiego w Katowicach Bartłomiej Barwinek
Nowa Tradycja w Warszawie Katarzyna Ryzel, Ewelina Grygier
Katowice Kultura Natura Agnieszka Nowok
Musica Electronica Nova we Wrocławiu Krzysztof Stefański
Tage Neuer Musik w Grazu Ewa Chorościan
Muzyczny Festiwal w Łańcucie Józef Kański
Festiwal Muzyki Filmowej w Krakowie Maryla Zając

koncerty
Warszawa Michał Klubiński, Małgorzata Komorowska, Paula Betscher, Marta Januszkiewicz
Gdańsk Aleksandra Andrearczyk
Katowice Agnieszka Nowok, Bartłomiej Barwinek, Magdalena Dziadek
Kraków Anna Woźniakowska, Monika Partyk
Łódź Witold Paprocki
Poznań Aida Michałowska
Wrocław Monika Kowalczuk, Dariusz Marciniszyn

teatr muzyczny
Turn of the Screw w Szczecinie Jacek Marczyński
Konkurs Moniuszkowski w Warszawie Józef Kański, Katarzyna Gardzina-Kubała, Jacek Marczyński
Dydona i Eneasz
w Poznaniu –  Karolina Kaźmierczak
Poławiacze pereł
we Wrocławiu Krzysztof Stefański
Amor vien dal destino w Berlinie Monika Żyła
Turandot
w Łodzi Bartosz Kamiński
Lohengrin
w Dreźnie  Jacek Marczyński
Uczta szyderców
i Dziewczyna z Zachodu w Mediolanie Leszek Bernat

książki
Chopin w krytyce muzycznej (do I wojny światowej). Chopin w krytyce muzycznej (1918–1939)
, red. Irena Poniatowska Krzysztof Bilica
Bogusław Rottermund, Poszukując Chopina Krzysztof Sowiński

płyty
Koncerty Pendereckiego
gra Sinfonia Iuventus
Nelson Freire, Bach Dariusz Marciniszyn
Honegger, Ibert, L’Aiglon Jacek Hawryluk
Esther Yoo, Philharmonia Orchestra, Vladimir Ashkenazy Marta Januszkiewicz
Barry Guy, The Blue Shrou Przemek Psikuta

wariacje
Kanon XIX/XX: Erik Satie Jan Lech
Konferencja MIMO – Musical Instrument Museums Online – Agata Mierzejewska
Claudio Arrau: Znaleźć odpowiedni klucz Dariusz Marciniszyn
Kilka uwag o znaczeniu przestrzeni w odbiorze muzyki współczesnej Monika Żyła
Maria Pomianowska Ensemble, Stwórco Łaskawy Orkiestra św. Mikołaja, Mody i Kody Ewelina Grygier
Polona [15] Sonia Wronkowska
kekszoz dexelan wybór i opracowanie Agata Mierzejewska
opowieść graficzna Mariusz Wolański

felietony
Szlachetna rozrywka Adam Suprynowicz
Felieton gościnny Józef Kański
Racje i aberracje Krzysztof Lipka

Powrót