Warsztaty w Zielonej Górze

19.05.2017
#
  • logotyp Wojewódzkiej i Miejskiej Biblioteki Publicznej im. C. Norwida w Zielonej Górze

Wojewódzka i Miejska Biblioteka Publiczna im. C. Norwida w Zielonej Górze oraz Dyskusyjne Kluby Książki zapraszają moderatorów Dyskusyjnych Klubów książki z południowej części województwa lubuskiego na warsztaty pn. Gamifikacja literatury na smartfonach jako sposób zaangażowania pokolenia Y i Z w czytanie książek.

Warsztaty odbędą się 30 maja 2017 r. w sali wykładowej Biblioteki Norwida przy al. Wojska Polskiego 9, II piętro, pok. 201, w godzinach 10.00-14.00.

Warsztaty będą składały się z 3 części:

1. teoretycznej, w której zostaną zaprezentowane założenia gamifikacji książek na przykładzie literatury popularnej np. prozy Henryka Sienkiewicza, Marka Krajewskiego lub innego wybranego przez utworu literackiego (zarówno literatura piękna, nonficion jak i historyczna),

2. praktycznej wykorzystującej fińską edukacyjną platformę cyfrową do tworzenia gier mobilnych ActionTrack – gdzie uczestnicy będą mieli okazję samodzielnie wykonać poszczególne części gry, które następnie wspólnie osadzimy na mapie Google w formie szlaku literackiego i połączymy z książką. Testowa gra zostanie rozegrana przy użyciu własnych smartfonów i tabletów (iOS i Android).

Rozwiązanie ActionTrack oprócz tworzenia gry, jej rozgrywania na smartfonach pozwala także na śledzenie zmagań uczestników gry (na żywo) oraz dostarcza big data w zakresie sposobu interakcji czytelnika z treścią książki. Ponadto pozwala dzięki systemowi kodów QR dołączyć tak powstałe gry do tradycyjnej książki zarówno w papierowej, jak i elektronicznej wersji.

3. case studies – omówienie praktycznych aspektów wdrożenia takiej gamifikacji w bibliotece lub w wydawnictwach (w Polsce i na świecie) – ze szczególnym uwzględnieniem marketingu, kwestii prawno-autorskich oraz technologicznych.